Een gratis persoonlijk kennismakingsgesprek inplannen

Bel mij terug
Terug naar overzicht Scheiden

Praktische hulp bij een scheiding door een Professional Organizer

Wij helpen.

Na de scheiding moeten er veel praktische zaken geregeld worden. Soms komt het voor dat jullie beiden vanuit financiële of emotionele overweging de gezamenlijke woning niet aan kunnen of willen houden. De woning moet dan verkoopklaar gemaakt en verkocht worden. Het is voor jullie belangrijk dat de woning zoveel mogelijk geld opbrengt. Dat geeft jullie dan weer meer financiële mogelijkheden bij de aankoop van een andere passende woning, het inrichten van de nieuwe woning en andere zaken waar jullie geld aan moeten uitgeven om jullie nieuwe leven weer in te richten. Diana van der Hoek van De Opruimpraktijk en de Verkoopversneller kan jullie daarbij helpen. Daarover vertelt ze meer in deze blog.

Wie ben ik?

Na ruim 20 jaar gewerkt te hebben als beroepskeuze adviseur, hulpverlener coach en trainer heb ik in 2006 het roer omgegooid en ben ik aan de slag gegaan als zelfstandig Professional Organizer onder de naam De Opruimpraktijk. In 2008 heb ik daar als verkoopstyliste de Verkoopversneller aan toegevoegd. Onder mijn klanten merkte ik namelijk dat het verkoopklaar maken van een woning veel stress oplevert. Combineer dat met een emotioneel traject als een scheiding en menig persoon raakt het overzicht volledig kwijt.

In zo’n situatie is praktische hulp erg belangrijk. Deze praktische hulp helpt jullie deze emotionele tijd beter door te komen. Met een relatief klein budget en door gebruik te maken van de juiste accessoires en kleurgebruik kan ik al snel een ander en opgeruimd effect creëren, wat de verkoopopbrengst van jullie woning ten gunste komt.

Vaak hebben jullie veel spullen verzameld of bewaard door de jaren heen. Jullie weten dat het onmogelijk is om alle spullen te behouden. Dit is onontkoombaar als jullie de woning gaan verkopen. Ik help jullie daarom met het opruimen en het maken van keuzes. Ik geef advies over het hergebruiken van spullen, andere gebruiksfuncties en het inrichten van bestaande ruimtes. Zo kunnen jullie veel extra ruimte creëren en veel geld besparen.”

“Niet alles is mogelijk, maar samen kunnen we veel meer dan alleen.”

Met welke praktische zaken zou ik jullie kunnen helpen?

“Ik kan jullie helpen bij:

  • het uitzoeken en verdelen van de spullen en bij de keuzes wie wat krijgt
  • het huis opruimen een verkoopklaar maken
  • helpen bij de voorbereiding en begeleiding van een verhuizing naar een andere woning
  • je huidige huis of nieuwe huis opnieuw naar eigen smaak en behoefte van jou en eventuele andere gezinsleden helpen inrichten.”
urgentie-aanvragen

Hoe ga ik te werk?

“Tijdens een gratis kennismakingsgesprek inventariseren we samen jullie wensen en vragen. Als de persoonlijke klik er is, stel ik een plan van aanpak op. Zo is vooraf duidelijk wat ik precies voor jullie kan betekenen, hoeveel tijd en geld het kost.

Ik ga daarbij uit van de mogelijkheden in plaats van de onmogelijkheden. Ik stem het budget af op jullie beschikbare budget. Veranderingen hoeven niet veel geld te kosten. Vaak kunnen we spullen hergebruiken, ruilen of verkopen.

Het creëren van een fijn, opgeruimd en veilig huis is een eerste voorwaarde om van daaruit weer stappen te kunnen ondernemen naar een nieuw leven.”

Kennismakingsgesprek

Wil je graag meer informatie over Scheiden met Aandacht en/of  de Verkoopversneller? Plan dan gerust een persoonlijk kennismakingsgesprek in.

Advies of hulp omtrent de scheiding nodig? Neem gerust contact met mij op.

Fania Koppen
Scheidingsbemiddelaar en MfN register mediator

Scheiden met Aandacht voor jullie persoonlijke situatie. Wij helpen.



Gerelateerde artikelen